Nors automobilių festivaliai visame pasaulyje neatsiejami nuo minios žiūrovų, į juos plūstančių nuosavomis mašinomis, „Chill‘n‘Grill“ organizuojanti „JDM.lt“ komanda šią tradiciją nusprendė keisti.

Liepos 8-10 dienomis Dauguose, Alytaus rajone vyksiančio automobilių kultūros festivalio žiūrovus jie raginami atvažiuoti ne pustuščiais automobiliais, kuriuose sėdi vienas arba du žmonės, o į kelionę pasiimti draugų.

Į festivalį – su draugais

„Visame pasaulyje, drauge ir Lietuvoje, vis garsiau kalbama, kad automobilių, kuriuose sėdi tik vienas žmogus, skaičius gatvėse sparčiai auga. Mums ši problema taip pat atrodo aktuali, mat kasmet matome, jog labai didelė dalis renginio lankytojų atkeliauja sėdėdami automobiliuose po vieną ar po du. Todėl norime atkreipti į tai dėmesį ir „Chill‘n‘Grill“ festivalyje“, – aiškina „JDM.lt“ nariai.

chillngrill2015_zdautomotive_0094

Tad šiemet tie, kurie į festivalį atkeliaus nepasiūlę ant galinės sėdynės įsitaisyti bičiuliams, turės susimokėti 2 eurų dydžio ekologinį mokestį. Surinktos lėšos po festivalio bus perduotos vienai iš Lietuvoje veikiančių gyvūnų prieglaudų.

„Mokesčiu mes, viena vertus, priminsime vairuojantiems apie perpildytas gatves. Kita vertus, 2 eurai nėra itin didelė suma. Festivalio žiūrovui tai lyg neišgertas kavos puodelis, tačiau tiems, kurie rūpinasi gyvūnais, tie 2 eurai gali virsti reikšminga pagalba“, – sako Mantas Pūtys, vienas „Chill‘n‘Grill“ organizatorių.

chillngrill2015_arturasz_0035

Mažiau šiukšlių

Tarp festivalio žiūrovų ir dalyvių laukiančių naujienų – galimybė „pamiršti“ vienkartines kepsnines namie. Liepos 8–9 dienomis išalkusiems išsikepti maisto padės festivalio partnere tapusi „Kamado Bono“ komanda.

„Idėja gimė besvarstant, kaip sumažinti po festivalio liekančių šiukšlių kiekį. „Chill‘n‘Grill“ žiūrovais galime tik džiaugtis – didžioji dalis surenka savo šiukšles ir jas išmeta ten, kur priklauso, tačiau mes visuomet ieškome, kur galime tobulėti. Vienkartinės kepsninės – tikrai reikšminga po festivalio liekančių šiukšlių dalis, todėl nusprendėme rasti šioms kepsninėms alternatyvą“,– aiškina Selmas Adomonis, „JDM.lt“ narys.

Anot jo, toks pasiūlymas turėtų patikti ir tiems, kuriems visai nesinori sukti galvos ieškant tinkamos vietos kepsninei, o vėliau – ką daryti su joje likusiomis karštomis anglimis.

Penktadienio, liepos 8 d., vakarą „Kamado Bono“ kepsnines užkurs palapines pasistačius pirmiesiems „Chill‘n‘Grill“ lankytojams. Liepos 9 d., šeštadienį, kepsniai ir dešrelės kepsninėse čirkš ir per pietus, ir iš karto po festivalio apdovanojimų.

chillngrill2015_wonderabout_018

Dėmesys – ne tik greičiausiems

Naujų dalykų netrūks ir „Chill‘n‘Grill“ automobilių parodos dalyviams. Organizatoriai prisipažįsta, kad jų pašto dėžutėse – keli šimtai, pretenduojančių į vietą parodoje. Atrinkti teks dukart mažiau – maždaug 200.

Viena naujovių skirta tiems, kurių automobiliuose sumontuotos pneumatinės važiuoklės. Šeštadienį, liepos 9 dieną, tokių automobilių savininkų laukia Lietuvoje dar nematyto formato konkursas.

„Chill‘n‘Grill“ organizatoriai specialiai šiam konkursui pasitelkė pneumatinių važiuoklių specialistus iš „Airride.lt“, plika akimi gebančius įvertinti automobilyje sumontuotos pneumatinės važiuoklės privalumus ir trūkumus. Viktoras Dolud, „Airride.lt“ įkūrėjas, pabrėžia pastebėjęs, kad daugelis, norinčių dalyvauti pneumatinių važiuoklių rungtyje, dažniausiai galvoja, kad kalba eina apie pakabos greitį.

chillngrill2015_arturasz_0028

„Tačiau visame pasaulyje vertinama ir daugiau dalykų, ne tik tai, kaip greitai galima pakelti ar nuleisti automobilį. Dėmesys kreipiamas ir į tai, kaip atlikti darbai, ar sistema įdiegta tvarkingai, ar ji vizuali. Be to, automobilių kultūros gerbėjai stengiasi pneumatinę važiuoklę sumontuoti taip, kad šios leistų automobilį nuleisti labai žemai – kaip ir priklauso vadinamajam „Stance“ stiliui“, – sako V. Dolud.

Todėl šiemet „orinukais“ pravardžiuojamų automobilių savininkai rungsis ne tik kuo greičiau savo mašinas keldami į viršų ir leisdami žemyn. „Airride.lt“ teisėjų komanda įvertins, kaip atrodo automobilyje įdiegta pneumatinės važiuoklės valdymo sistema, taip pat – kokį žemiausią tašką pasiekia iki galo nuleistas automobilis.